Logo Another Kind of Blue
Dec

22 November was het zover… een optreden in Thailand, Bangkok!Sanne van der Velde, productie

Sanne van der Velde,  productie Another Kind of Blue, reisde af naar Thailand samen met vijf dansers: Johanna Nielandt, Antonino Milazzo, Sara Ceredi, Jeroen van Acker en Corinne Cilia.
Sanne hield een verslag bij over haar ervaringen.

Sanne van der Velde, Productie

Reisverslag Thailand

”Maandagmiddag 20 november sta ik met een grote blauwe koffer vol kostuums klaar op Schiphol.  Vandaag reis ik samen met 5 dansers naar Bangkok waar we een optreden gaan verzorgen op het 70-jarig jubileum van Central Group, eigenaar van allerlei grote warenhuizen en hotels in Thailand.

Na een lange en slopende reis van 11 uur komen we aan in Bangkok en worden we met een taxi naar het hotel gebracht. Al snel is duidelijk, we zijn in een totaal andere wereld beland! We rijden tussen enorme billboards en langs geïmproviseerde houten huisjes, terwijl voor ons een jungle van wolkenkrabbers opdoemt. Daar moeten we zijn!

Na een chaotische rit door het verkeer van Bangkok komen we aan bij het hotel. Een enorm gebouw van 55 verdiepingen hoog. We worden hartelijk welkom geheten en naar onze kamers (met prachtig uitzicht over Bangkok!) gebracht. Tijd om even bij te komen is er niet, want na een snelle locatie inspectie hebben we nog een paar uurtjes voor de eerste repetitie. Dus snel een zomerse outfit aan en zo de stad in! Met de boot varen we van het nieuwe naar het oude deel van Bangkok, waar we met een tuctuc langs allerlei prachtige tempels naar de locatie gebracht worden.

Om stipt 17:00 uur staan we klaar in de evenementlocatie (met goede airconditioning!). Het projectiescherm komt omlaag en de beamer wordt aangezet. We zien al direct: dit gaat een mooie show worden! Na wat korte lichtaanwijzingen en beamerafstellingen kunnen we een paar runs doen met alle dansers.

Op aanraden van de lokale crew gaan we die avond eten in een traditioneel Thais restaurant waar wij kennis maken van de Thaise keuken. Van krab in gele currysaus tot heerlijk verse pad thai, en dit alles onder het genot van verse mangosap. Na de maaltijd is iedereen gesloopt en gaan we voldaan naar onze hotelkamers.

De volgende ochtend staat onze tweede repetitie om 11 uur op het programma. Omdat alles de vorige dag al zo goed ging doen we slechts 2 complete runs met kostuums aan. We zijn genoeg voorbereid op de show van vanavond! Dit geeft ons nog een paar uurtjes de tijd om de stad te verkennen. We bezoeken het koninklijk paleis en de tempel van de liggende boeddha voordat we weer terug moeten naar het hotel. Want vanavond is de show!

Kostuums, check! Haar en make-up, check! Dansers opgewarmd, check! Een volle zaal, check! De muziek start en de animatie begint te lopen op het projectiescherm. We zijn begonnen! Tijdens de 15 minuten durende show is ieders blik gericht op het podium en als het afgelopen is krijgen we enkel enthousiaste reacties. Sommige gasten wilden zelfs met ons op de foto! Na de voorstelling kleedden we ons snel om en drinken nog een cocktail op de 55e verdieping van het hotel. Wat een uitzicht!

Helaas, onze super korte trip naar Thailand zit er alweer op! Drie dansers blijven achter om nog een paar dagen vakantie te vieren op een eiland, maar voor de andere 3 staat er weer een lange vlucht op het schema. Kort, maar absoluut krachtig!”