Game Engine
Choreografie door David Middendorp Geïnspireerd door het opkomende digitale tijdperk, een aftasting naar de dunne grens tussen de analoge en de digitale wereld Artistiek leider Da
Date:
januari 17, 2018
Game Engine is een aftasting naar de fluïde grens tussen de analoge en de digitale wereld. Waar vroeger de technologische ontwikkeling op een rustig tempo voortkabbelde, volgen de ontwikkelingen elkaar nu in een stroomversnelling op en lijkt het soms alsof de mens onderdeel is van de digitale wereld in plaats van andersom.
Inspiratie voor Game Engine is dan ook de opkomst van het digitale tijdperk en het schijnbaar steeds snellere tempo waarin het zich beweegt. Onlosmakelijk verbonden met dit tijdperk is de bit, de ultieme bouwsteen van de moderne digitale wereld, in Game Engine uitgebeeld als een zwart-witte kubus.
Met behulp van deze kubussen vormen en vervormen de dansers de wereld, bit voor bit en vloeien de werelden geleidelijk in elkaar over totdat uiteindelijk alles digitaal is. Het ritmische, haast hypnotiserende, spel van de percussie en tabla belichaamt de mechanische aan- en uitslag van de computer.
Première 2018, Another Kind of Blue Productie Sanne van der Velde Technisch producent Stefan Bandalac en Marco van der Velde Dansers vóór 2017 Antonino Milazzo, Faizah Grootens, Jeroen van Acker, Demi-Carlin Aarts, Klevis Elmazaj, Corinne Cilia, Elie Nasser (stagiaire) en Aya Degani (stagiaire) Dansers na 2017 Antonino Milazzo, Faizah Grootens, Jeroen van Acker, Lindy Bremer, Teresa Royo, Ivan Montis en Elita Cannata Hardware-ondersteuning Luchtzinning Marketing en publiciteit Dieke van der Spek en Leonie Poot Kostuums Ben Voorhaar – Karisma Costumes
Choreografie door David Middendorp Geïnspireerd door het opkomende digitale tijdperk, een aftasting naar de dunne grens tussen de analoge en de digitale wereld Artistiek leider Da
Date:
januari 17, 2018